7. Garantie & Retour

7.1 Garantietermijn

Op ieder product zit standaard een wettelijke garantie. Dit betekent dat GoedkopeRieten.nl er voor staat dat een artikel in goede staat verkeert en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren zoals u mag verwachten.

< Terug naar vorige pagina < Terug naar boven

7.2 Garantieprocedure

Het is vervelend als een artikel niet, of niet naar behoren functioneert. Volg altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking en raadpleeg ook de handleiding van het artikel voor eventuele probleemoplossingen.

Als een artikel direct na ontvangst niet goed functioneert, dient u dit zo snel mogelijk aan ons kenbaar te maken. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice voor een probleemoplossing.

Volg de volgende stappen als u een artikel naar ons wilt versturen voor garantie:

  • Neem binnen de garantietermijn contact op met onze klantenservice.
  • Stuur het defecte artikel zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na overeenstemming met onze klantenservice.
  • Verpak het garantieartikel degelijk als u het verstuurt.
  • In de garantiezending dient duidelijk een briefje met adresgegevens en telefoonnummer alsmede de omschrijving van het probleem aanwezig te zijn. Voeg ook een kopie van het aankoopbewijs toe.
  • De consument draagt het risico voor de retourzending, wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.


Kijk voor de exacte situaties waarin garantie geldt en uitsluitingen hierop, onder artikel Garantie van onze Algemene Voorwaarden. Klik hier voor onze Algemene Voorwaarden.

< Terug naar vorige pagina < Terug naar boven

7.3 Retourneren

Voor een retourzending kunt u de volgende procedure hanteren:

  • Communiceer binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling uw retourverzoek aan info@goedkoperieten.nl.
  • Het is niet verplicht om een "reden van retour"aan te geven. Wij adviseren om dit wel in te vullen om eventuele onnodige retourzendingen te voorkomen.
  • De bestelling dient zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het toekennen van het retourverzoek gestuurd te worden.
  • Houd er rekening mee dat u een product kunt beoordelen zoals u ook in een fysieke winkel zou mogen. Het verbreken van een verzegeling of verpakking is niet nodig om het product te beoordelen en resulteert in een waardevermindering van 100%.
  • Indien een product/retourzending beschadigd is, kan GoedkopeRieten.nl eveneens een waardevermindering in rekening brengen.
  • Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking.
  • Verpak de retourartikelen in een vergelijkbare verpakking met hoe u de artikelen van GoedkopeRieten.nl hebt ontvangen om beschadiging tijdens transport tegen te gaan.
  • De kosten van een retourzending zijn voor rekening van de consument. De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden verstuurd.
  • Op de retourzending dienen duidelijk uw naam, adres- en bestelgegevens vermeld te staan.
  • De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.
  • Een terugstorting wordt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding verwerkt.
  • Als de volledige bestelling wordt geretourneerd crediteren wij de originele factuur inclusief de verzendkosten.

 
< Terug naar vorige pagina < Terug naar boven

7.4 Afkoelingsperiode

Wij doen er alles aan om uw bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Mocht u toch af willen zien van uw aankoop, dan kan dat binnen 14 dagen na aankoop. Dit is de zogenaamde afkoelingsperiode (herroepingsrecht). Deze periode gaat in op de dag nadat het pakket door of namens u in ontvangst is genomen. Voor een retourzending kunt u onze retourprocedure hanteren.

Wat te doen in de volgende situaties:

U heeft een verkeerd artikel besteld:
Ondanks het zoeksysteem en de filteropties, kan het voorkomen dat u onverhoopt een verkeerd artikel heeft besteld. U kunt onze retourprocedure hanteren.

U heeft een verkeerd artikel ontvangen of uw zending is niet compleet:
Controleer na ontvangst altijd of uw zending compleet en correct is. Mocht er een verkeerd artikel geleverd zijn of een artikel ontbreken, kunt u dit melden bij de klantenservice. Wij zorgen er dan voor dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen.

U heeft een defect artikel ontvangen:
Als u een defect artikel heeft ontvangen, kunt u onze garantieprocedure hanteren.

< Terug naar vorige pagina < Terug naar boven